Finn julegaver til dine nærmeste med opptil 15% rabatt!

Kjøpsvilkår

På Greatlife er det enkelt, sikkert og fritt for ubehagelige overraskelser å handle.

Disse vilkårene gjelder mellom deg som bestiller (kunde) og oss som selger (firma). 

Generellt

Kjøpsinfomasjon
For å handle hos oss må du være 18 år. Fra 15 år får du handle hos oss hvis du handler sammen med eller med godkjenning fra verger. Når du handler via nett gjelder Forbrukervernloven. Denne loven beskytter deg som forbruker når du handler på nett. Les mer på Forbrukerombudet. Greatlife.no forbeholder seg retten til å gjøre endringer i sortimentet og har rett til å fjerne elementer fra sortimentet før et kjøp er gjennomgått. Vi reserverer for mulig slutt salg av varer. Alle forsøk på bedrageri blir rapportert til politiet. Vi forbeholder oss retten til å kansellere et kjøp dersom det er mistanke om svindel.

Ordrebekreftelse
En ordrebekreftelse vil bli sendt via e-post når du fullfører bestillingen. Der finner du informasjon om hva du har kjøpt med pris og fraktkostnader. Hvis noe er galt med bestillingen vennligst kontakt oss umiddelbart. Vi vil også sende en melding når varen er sendt fra vårt lager, med informasjon om forventet leveringsdato, i mailen finner du også en link for å spore din ordre hos FedEx.

Priser
Prisene på siden er i norske kroner. MVA er inkludert på alle varer med 15% eller 25%. Alle priser vises inkludert MVA på nettsiden. Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten varsel for mulige feilpriser. Du betaler alltid prisen som vises når bestillingen din er gjort, hvis du kjøpte et produkt til en feil pris vil du bli varslet og du vil få pengene refundert. Vi sender din ordre fra Sverige, dette er ikke noe som påvirker deg som kunde siden vi er registrert som et norsk selskap, vi står for eventuelle tollgebyr.

Utskriftsfeil og produktbilder
Greatlife.no forbeholder seg retten til å skrive ut feil i tekster på denne nettsiden. Vi garanterer ikke at alle bilder nøyaktig gjenspeiler produktets sanne utseende. Imidlertid streber vi oss alltid for å reprodusere et lignende bilde som mulig av produktet.

Betaling

Klarna Checkout
Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmåten som passer deg best. Betalingsmåtene som tilbys er faktura, delbetaling og kortbetaling. Alle er like sikre. For mer informasjon klikk på les mer i kassen.

Frakt & levering

Vær oppmerksom på at probiotika fra Innate Response og MegaFood er et kjølevareprodukt som tåler transport til din destinasjon uten kjølefrakt. Den sendes altså ikke med kjøletransport. Når du mottar probiotikaen din, anbefaler vi imidlertid at du oppbevarer den direkte i kjøleskapet. Hvis du ønsker en probiotika som tåler romtemperatur, anbefaler vi Flora Plus+ eller Flora Basic.

Leveringstid

Leveringstiden for lagervarer er 5-6 virkedager, avhengig av hvor i Norge du bor (25 november - 31 desember kan leveringstiden bli opp til 2 dager lengre enn normalt).  Hvis din ordre inneholder en eller flere bestillingsvarer er leveringstiden litt lengre, informasjon om dette finner du i kassen før kjøp og i din ordrebekreftelse. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell forsinket levering. 

Fraktgebyr

Fraktgebyret for bestillinger beregnes i kassen. Pakken leveres med Bring eller Instabox til deg. Pakken leveres av Bring eller Instabox til deg.

Transportskader

Hvis pakken er skadd når den kommer frem, ta kontakt med vår kundeservice så vil vi hjelpe deg.

Uavhentede pakker

Hvis pakken ikke blir hentet innen tidsfristen vil du bli belastet 195,- for å dekke våre håndteringskostnader når vi mottar returen.

Tilbakebetaling

Hvis du velger å heve kjøpet pga forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.

Bring

For å hente og returnere pakker i Brings pakkebokser må du laste ned og opprette en bruker i appen Bring, for iOS eller Android. Som bruker må du, av sikkerhetshensyn, også identifisere deg med BankID for å kunne åpne lukene i pakkeboksen. Tenk på at ditt mobilnummer er knyttet til din bruker i appen – oppgi derfor alltid samme mobilnummer når du bestiller hos nettbutikken.

Retur, reklamasjon og angrerett

Retur & angrerett

Ved kjøp av varer på Greatlife.no forholder vi oss til angreretten i forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett på å heve kjøpet innen 14 dager uten å oppgi noen grunn.

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og andre kosttilskudd, detoxprodukter m.m.).

Kontakt derfor alltid kundeservice for å få returen din godkjent, og for angrerettskjema, før du sender tilbake produktene. Returrett gjelder innen 14 dager.

Så fort vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil du få tilbakebetalt varens verdi. Dette forutsetter at varene er ubrukt og ikke ødelagt eller skadd. Dette gjelder også sauna.

Du har rett til å bruke angreretten på brukte varer mot en verdireduksjon. (Dette gjelder kun varer som ikke er fritatt fra angreretten, der forsegling er brutt, grunnet helsevern/hygiene eller varer som forringes. Dette gjelder også sauna.)

Returporto betales av kjøper. Greatlife.no henter ikke ut returpost som er sendt uten betalt porto. For mer informasjon kontakt kundeservice.

Les mer på angrerettsloven.

Reklamasjon
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig ved å gi beskjed til kundeservice innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har alltid to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler at du sender oss reklamasjon skriftlig til kundeservice.

Retten til å reklamere gjelder to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Hvis forbruker ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. For ytterligere detaljer henviser vi til forbrukerkjøpsloven.

Privacy Policy

E-post fra Greatlife.no
En tid etter at du mottatt din bestilling sender vi deg en e-post, der vi ber deg om å evaluere din handleopplevelse, samt gi en karakter på produktene du kjøpt. Denne e-posten sendes til våre kunder for å forbedre nettstedet vårt og våre produkter, dette for å skape en enda bedre kundeopplevelse. Du er ikke pålagt å svare på denne evalueringen.

Outlet og tilbud
Tilbudet gjelder så langt lageret rekker hvis ingen stoppdato er angitt.

Trygt og handle med Greatlife
Ved en eventuell tvist kan du som kunde bringe saken inn til Forbrukerrådet. Vår nettbutikk forplikter seg til å følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelse.

Produkter
Alle produkter på Greatlife.no kan brukes i Norge. Aldersgrenser kan forekomme.

Kundeservice

Kundetjeneste - telefon 
Telefon: +46 8-520 27 550
E-post: [email protected]

Juridisk navn: GREATLIFE GROUP NORGE 
Org nr.: 919 362 871 

Postadresse:

Greatlife Group Norge
v/Axano Oslo AS
Rådhusgata 28
0151 Oslo